hästarna - Princess

Namn: Princess "Sessan"
Ålder: 6
Ras: Welsh cob
Mankhöjd: 147,5 cm
Stamtavla: kan inte den (a)
Syskon: inga funna.

Sessan är världens finaste ponny enligt mig, och det är hon jag tillbringar mest tid med. Hon är en grym dressyrhäst, men hon hoppar otroligt bra ändå. Just nu är hon fet, och då menar jag riktigt fet. Försöker banta henne men stallägaren tycker så synd om henne när hon går i fånggrimman så han tar av den. Sessan är en underbar läromästare för sin ålder, hennes galopp är stor och luftig, hon tar väldigt stora steg i både traven och galoppen. Ibland kommer de bocksprång i galoppen, men de är bara när jag och Tova rider henne, för vi kräver mer av henne. Hon gör gärna glädjebockar när man hoppar, hahaha.
Jag har ju ridit Sessan från och till sedan hon var 4 år, och har följt hennes utveckling, helt otroligt... Från att försökt bocka av en hela tiden tills att gå helt underbart, man kan knappt förstå de alltså. Som 4-åring hoppade hon 110 med ryttare på enstaka hinder, så talang har hästen, och de var utan att pressa. Häromdan hoppade hon över staketet som är 120 typ, hoppade över med sin tjocka mage liksom.. Hon är ganska stor för övrigt så hon gillar inte och träna hoppning inomhus, de är lite jobbigt.
När man rider ut med henne så är hon en av de snällaste hästarna jag vet. Personligen tycker jag och Tova att hon nästan blir tråkig eftersom det aldrig händer något, liksom skulle aldrig få för sig att stegra eller springa iväg (skena) och så vidare. Men visst är jag och Tova i farten så blir det ändå alltid något roligt. Sessan är ju trots allt van vid vad jag kan göra så helt plötsligt sitter jag bak och fram på henne xd. Släpper man henne och de är jag som rider barbacka då blir det alltid glädjebockningar! HAHAHA :D
Sessan har tävlats upp till LB i dressyr, skulle kunna komma ännu högre upp, men vi vill inte pressa henne. Hon har vunnit en lätt c med ganska stor procentskillnad till 2:an (kommer inte ihåg var de var). Tävlad LC hoppning.

Här kommer bilden jag ääälskar mest typ.. Kolla så power hon ser ut :D


Kommentarer
Postat av: jessica andersson

Vilken härlig modell på ponny! :D Du håller inte hus i skåne eller? :)

2010-08-11 @ 10:55:39
URL: http://jessiejump.blogg.se/
Postat av: tönt

åhh jag ska komma & sno henne ifrån dej inatt.. :'')

2010-08-11 @ 14:42:52
Postat av: Vendela

TÖÖÖNT INGEN SNOR MIN ÄLSKADE PONNY SÅ DE E SÅ! <3

2010-08-11 @ 14:45:33
URL: http://vendelacaesar.blogg.se/
Postat av: Stina Petersson & Stall LM- Tävlingsryttare som satsra

Hej!



Läs gärna min blogg också :)

2010-08-11 @ 15:15:08
URL: http://stallmanstorp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0