hästarna - Just Kevin

Namn: Just Kevin
Ålder: 17
Ras: Korsningsponny, troligen tinker/irish cob/new forrest
Mankhöjd: 144 cm
Stamtavla: -
Syskon: inga funna.

Kevin, som han kallas för är en underbar d-ponny. Han är Tovas ponny och jag brukar ofta rida honom. Han är sjukt duktig på att hoppa, och han hoppar jättefint men han behöver en ryttare som kan rida honom, då han kan vägra, springa om och hålla på och tramsa. Han är ganska het, och smyg ökar gärna. När han kom till Tova hade han aldrig ridits riktig dressyr, utan bara hoppats... Han hatar dressyr, han kan gå i form men de är inte många som lyckas. Man måste lära känna honom och hitta knapparna så går han skitfint. Han går alltid och håller på med tungan, han gapar osv när han är uttråkad. Och han hatar dressyr så de kan se ut som man sitter och sliter honom i munnen, men de är inte därför han håller på i alla fall.
När man rider ut med honom blir han väldigt het och tävlingsinstinkten kommer ikapp honom. Han ska alltid vara först och går som ett skott. När man släpper honom är det han som drar förbi alla och man måste ha en bit stoppsträcka. Han tappar aldrig kontrollen, så man känner sig alltid säker när man rider honom.
Om man rider ut, och är på väg hem och gör halt hoppar han gärna runt på stället, stegrar sig och håller på, men bara för att han är taggad. Man känner verkligen hans energi under sig.
Det är Kevin jag har lärt mig hoppa på om man säger så. Visst jag kunde hoppa innan, men han har verkligen hjälpt mig mycket. Det var han jag gick omkull med och detta låter nog konstigt, men jag är glad att det var på honom jag gjorde det, jag blev inte rädd eller något, men hade det varit Sessan så hade jag varit krossad nu, hahaha (a).

här är en bild på Kevin iaf! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0