Folk som henne får mig att le hela dagen!

Vaknade för 20 minuter sedan typ. Sitter och kollar runt på bloggar, men det var två bloggar jag fastnade på igår, de var www.jessiejump.blogg.se & www.tavlingsryttare.blogg.se, det är folk som jag kallar för SATSARE INOM RIDSPORTEN. Ni vet sånna som står emot all skit & avundsjuka som finns i ridsporten men ändå tar sig högre och högre i klasserna, men blir stabila i klasserna och sedan går upp 10 cm?

Jessica, som äger jessiejump.blogg.se, har fått stå emot mycket skit för att hon har en sån otroligt snygg häst, asså du vet en sån häst som man kan dö för typ? Hon är inte som vissa tävlingsryttare i Sverige, hon pressar inte hästen för att bli bäst, hon går istället den riktiga och den bästa vägen, genom att sakta men säkert bli stabila i 1 meter och 110. Dom som pressar sina hästar ger ju också dom lättare till skador. Jag har varit inne på några "elitryttare" på ponnyer, på deras bilddagböcker och bloggar. Det är hemskt att se seriöst. Det enda dom tänker är på att vinna. De var en häst som precis har varit halt, friskförklarad men inte tävlats på typ 2 månader, och helt plötsligt startar dom medelsvår B i hoppning? Tycker absolut inte de är rätt mot hästen, menmen...

Och vissa föds faktiskt inte med en jävla silversked i munnen! Det är inte vi som får hästar för 300 000 som direkt är startklara i msv A. Det är inget och kämpa för då ju? Hellre köpa en häst som man klättrar i klasserna med då ju.

De var allt jag hade och säga just nu! Men jag tycker att ni ska checka in deras bloggar!


en bild på Jessica & Gazplacho :)

Kommentarer
Postat av: jessica andersson

oj tack så hemskt mycket!! :D Blir helt glad av att läsa de!

2010-08-11 @ 11:32:27
URL: http://jessiejump.blogg.se/
Postat av: Caroline Andersson

Tack så hemskt mkt det värmer verkligen att någon förstår:')<3

Postat av: lena

tycker verkligen att du har bra åsikter och ett bra tankesätt! precis så tänker jag med att man vill ju utvecklas med sin häst inte komma ifatt den för den är så van vid allt som ryttaren inte är van vid.

2010-08-11 @ 12:27:54
URL: http://miniou.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0